راهنمایی

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

4

اگر Thingsboard ایران رو تحریم کنه چه مشکلاتی ایجاد خواهد شد؟

نگرانی که الان در رابطه با این پلتفرم داریم بحث تحریم هاست میخواستم ببینم  things board ممکنه ایران تحریم کنه؟ و اگه تحریم کنه چه مشکلاتی پیش میاد و چه راهکاری برای این مشکل درنظر گرفتید؟

سوال خود را اینجا مطرح کنید
آواتار
انصراف
1 پاسخ
2
بهترین پاسخ

این پلتفرم Thingsboard در دو نسخه ارائه می‌شه که عبارتند از متن باز و حرفه‌ای. به این دو نوع در اصطلاح انگلیسی Community Edition و Enterprise Edition گفته می‌شود. قبل از اینکه بتونم راهکارهای یوکاسافت برای نگهداری این پلتفرم ارائه کرده رو توضیج بدم باید این دو نوع رو بشناسید.

نسخه تجاری یا Enterprise Edition

این نسخه که به صورت تجاری ارائه می‌شود یک نسخه غیر رایگان است که بر اساس نسخه رایگان راه اندازی شده است. در نسخه تجاری علاوه بر نسخه متن باز امکاناتی ارائه شده که کسب و کارها به سادگی می‌توانند سیستم‌های خود را راه اندازی کنند. برای نمونه حمایت از پروتکل‌هایی مثل تویا یکی از کاربردهایی است که به صورت تجاری ارائه می‌شود. 

نسخه تجاری توسط خود شرکت Thingsboard نگهداری می‌شود و به صورت کلود خدمات خود را به مشتریان ارائه می‌کند. شرکت‌های ایرانی در لیست تحریم‌های این شرکت قرار دارند و نمی‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

نسخه متن باز Community Edition

نسخه متن باز سیستم که در حقیقت قلب سیستم است، به صورت متن باز بوده و شما می‌توانید از آن یک نمونه برای خود راه اندازی کنید. یک سرور آماده کنید و این برنامه را دانلود کامپایل و نصب کنید. بدیهی است که امکانات موجود در این نسخه بسیار محدود بوده و نمی‌تواند برای کاربردهای حرفه‌ای استفاده شود.

بر اساس قوانین متن باز شما می‌توانید این نسخه را به هر روشی که دوست دارید استفاده کنید. حتی آن را تغییر نام داده و با نام تجاری خود به کار بگیرید.

راهکارهای یوکاسافت برای اینترنت اشیا 

ما در یوکاسافت از نسخه متن باز استفاده می‌کنیم. نسخه انلاین یوکاسافت یک نسخه شخصی سازی شده از Thingsboard است که امکانات جدیدی علاوه بر نسخه اصلی Thingsboard دارد. نگهداری از این سکو به صورت کامل در شرکت یوکاسافت و با استفاده از سرورهای داخل ایران انجام می‌شود و شامل تحریم‌های ایالات متحد امریکا نمی‌شود.

ما در شرکت یوکاسافت این پلتفرم را همواره برای شما نگهداری می‌کنیم تا شما با آسودگی به روی توسعه سیستم‌های خود تمرکز کنید. استفاده از سرورهای داخلی باعث افزایش کیفیت این سیستم در بهره برداری‌های داخلی شده است.

آواتار
انصراف