پشتیبانی و مدیریت

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

5

چطور باید یک کاربر جدید در Thingsboard ایجاد کنیم و اون رو فعال کنیم؟ هدف این هست که کاربر در مدیریت اینترنت اشیا دسترسی داشته باشه؟

من می‌خواهم یک کاربر جدید در سیستم تعریف کنم و آن را برای انجام کارهایی خاص فعال کنیم. چطور باید این کار رو انجام بدم؟


آواتار
انصراف
2 پاسخ ها
3
بهترین پاسخ

ما در سیستم دوتا مفهوم داریم: مشتری و کاربر. مشتری در حقیقت بر اساس یک خرید و یا یک قرارداد ایجاد می‌شه. و یک مشتری ممکن هست تعدادی کاربر داشته باشه.

برای نمونه فرض کنید که یک شرکت از محصولات ما خرید می‌کنه نام این شرکت یوکاسافت هست. پس ما برای این شرکت یک مشتری به نام یوکاسافت ایجاد خواهیم کرد. بعد در این شرکت مدیر حراست نیاز به دسترسی به سخت‌افزارها را دارد. پس به نام مدیر حراست یک کاربر ایجاد می‌شود.

فعال سازی به دو روش انجام می‌شه: لینک فعال سازی و ارسال ایمیل. در هر دو روش کاربر با دسترسی به وب می‌تونه برای حساب خودش پسورد تعیین کنه و کاربر رو فعال کنه.


آواتار
انصراف
0
آواتار
فردین مردانی
بهترین پاسخ



Thingsboard یک پلتفرم اینترنت اشیا (IoT) است که به شما امکان میدهد دستگاهها، دادهها و رابطهای کاربری خود را مدیریت کنید. برای ایجاد کاربر جدید در Thingsboard و فعال کردن آن، شما باید این مراحل را طی کنید:

•  ابتدا باید به پنل مدیریت Thingsboard وارد شوید. برای این کار، شما میتوانید از آدرس http://localhost:8080/ استفاده کنید. اگر شما اولین بار است که از Thingsboard استفاده میکنید، میتوانید با نام کاربری و رمز عبور پیشفرض sysadmin@thingsboard.org و sysadmin وارد شوید.

•  سپس باید به بخش کاربران بروید. برای این کار، شما میتوانید از منوی سمت چپ، گزینه Users را انتخاب کنید. در این صفحه، شما میتوانید لیست کاربران فعلی را مشاهده کنید و کاربر جدید اضافه کنید.

•  برای اضافه کردن کاربر جدید، شما باید بر روی دکمه Add را که در بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید. در پنجرهای که باز میشود، شما باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات شامل نام کاربری، ایمیل، نقش کاربری و تنظیمات دسترسی هستند. شما میتوانید از نقشهای کاربری موجود مانند Tenant Admin، Customer User و Asset Owner استفاده کنید یا نقش کاربری سفارشی خود را تعریف کنید. همچنین شما میتوانید مشخص کنید که کاربر مورد نظر به چه دستگاهها، دادهها و داشبوردهایی دسترسی داشته باشد.

•  پس از تکمیل اطلاعات، شما باید بر روی دکمه Add کلیک کنید تا کاربر جدید ایجاد شود. در این مرحله، یک ایمیل فعالسازی برای کاربر ارسال میشود که شامل یک لینک برای تنظیم رمز عبور است. کاربر باید بر روی این لینک کلیک کند و یک رمز عبور انتخاب کند تا حساب کاربری خود را فعال کند.

•  پس از فعالسازی حساب کاربری، کاربر میتواند با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود به پنل Thingsboard وارد شود و از قابلیتهای آن استفاده کند.

آواتار
انصراف